The Ratchet Shop Reviews

4.80 Rating 2,791 Reviews
96 %
of reviewers recommend The Ratchet Shop
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
97%
Accurate And Undamaged Orders
97%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone
Queries Resolved In
Under An Hour
Read The Ratchet Shop Reviews

About The Ratchet Shop:

Online company selling ratchet straps. Round and Webbing Slings. Grade 80 Chain sets made to order. Horizontal and Vertical \lifting Clamps. Winches, Pulleys. Safety Harnesses, Lanyards
Certified

Visit Website

Phone:

01638731608

Email:

ann@theratchetshop.com

Write Your review

Tell us how The Ratchet Shop made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
Perfect Straps
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hi, we are extremely satisfied to hear that you are content with the assistance that our staff has given you. In the event that we can do whatever else to help kindly reach out. The Ratchet Shop.
Posted 1 month ago
Simple website, quality 5 ton products with speedy delivery. All you could ask for from a business. Will use again.
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hello There, we are very pleased to hear that you are happy with the service that our staff has provided you. If we can do anything else to help please get in touch. Kind Regards, The Ratchet Shop
Posted 1 month ago
It was quick and easy to order the product
Helpful Report
Posted 2 months ago
We're glad to hear that you had great service from our team. We hope to hear from you again! Kind Regards The Ratchet Shop.
Posted 2 months ago
postage is to expensive and you have the star reviews icon on the left side which is where a lot of the buying information is. also you have an other icon which looks like a phone which again is a across information.
Helpful Report
Posted 4 months ago
Hi there, what platform are you viewing this on? Either mobile, tablet, laptop, or pc? We currently don't have any issues with this as such. We have our website which is compatible with all devices as far as we're aware. The phone icon is 'Whatsapp' live chat centre. If you're on a mobile device and scrolling down I can see how the Phone icon can cover information however, simply scroll out of the way.
Posted 4 months ago
the thing keeps getting in the way when you want to read the page you move down it moves down I wanted to read the speck but give up so you had it for my sales buy
Helpful Report
Posted 4 months ago
Hi there, I'm sorry to hear you've had an issue with the website, we'd love to hear your feedback to see how we can resolve this issue. Contact us at info@theratchetshop.com I apologise you haven't been able to purchase the goods you required. We hope we can help you in the near future. Kind Regards Theratchetshop.
Posted 4 months ago
I found the website very easy to navigate and quickly found what I was looking for delivery was prompt and on time
Helpful Report
Posted 7 months ago
Hi There Darren, We have just had a new Website implemented so to hear that you have had such a seamless experience already is great news! We are very appreciative of your custom and if we can help in the future please do get in touch. Kind Regards, The Ratchet Shop
Posted 7 months ago
Having searched the internet for the ratchet straps I wanted, The Ratchet Shop had a great range and the best prices I could find. I ordered in the afternoon and they arrived the next day - I was very impressed, great quality product too.
Helpful Report
Posted 7 months ago
Hi There Paul, Well we hope you also agree that you found the best place then! We are really happy to hear that your experience purchasing from us has been received well. We always strive to make your experience as seamless as possible so to hear this from you is great. If we can be of any more assistance please do get in touch. Kind Regards, The Ratchet Shop
Posted 7 months ago
Brilliant product which exceeded my expectations. A truly fantastic price. It arrived when it was scheduled to, and the over the phone customer service was ace. I recommend anyone in the removals or haulage trade to give the The Ratchet Shop a go.
Helpful Report
Posted 8 months ago
Hi There Tim, thank you for leaving such a positive review! We are very glad to hear that your expectations have been exceeded when it comes to our products, it's also nice to hear that your delivery came when on time! We also really appreciate your kind comments to our staff members, it always goes a long way when we are told that our staff are appreciated. We are really pleased to have been able to supply you and your recommendation is very much appreciated as well. If we can do anything to help in the future please get in touch. Kind Regards, The Ratchet Shop
Posted 7 months ago
The product that i have purchased is the correct size however the colour of the product is misleading. On the website the product looks more blue than green in my opinion, but when it came it was pure green. I personally purchased to recieve the colour i wanted but that wasnt the case. Anyway, the delivery didnt dissapoint as it came the next day.
Helpful Report
Posted 8 months ago
Hello There, thanks for getting back to us and raising your concerns. Apologies that you felt mislead by our products listed on our website, Although all of our products that have to conform to the industry standard colours do they can differ in shade. In the future please don't hesitate to get in touch and we can send you an image of the exact product you will receive. We are glad to hear however that your delivery experience was well received. If we can be of assistance in the future please do get in touch. Kind Regards, The Ratchet Shop
Posted 7 months ago
Terrible! I ordered for next day Saturday delivery service that cost me over £20 for a product that cost just over £5. The goods arrived on Tuesday! I phoned to complain and requested a refund but it’s a week later and no money has been received. Totally unacceptable !!!
Helpful Report
Posted 8 months ago
Hi There Brad, Sorry to hear that you haven't had a good buying experience with us. Unfortunately, your order was placed past our cutoff on Friday meaning that we weren't able to dispatch until the following Monday. We apologise for any inconvenience caused, Our accounts have processed your refund, unfortunately, this can take a few working days to clear. If we can be of assistance in the future please get in touch and we will make sure your next experience is better received. Kind Regards, The Ratchet Shop
Posted 8 months ago
Excellent quality ratchet straps at a great price and promptly delivered!
Helpful Report
Posted 8 months ago
Hi There Robert, We are very happy to have been able to supply you! It's very fulfilling to hear that you are pleased with the quality of our Ratchet Straps as we always make sure we are getting our customers premium goods at a reasonable price so thank you for this. Kind Regards, The Ratchet Shop
Posted 8 months ago
Excellent product fast delivery
Helpful Report
Posted 8 months ago
Hi, thanks for leaving your review. We are very pleased to hear that you are happy with our service. If we can do anything else to help please get in touch. Kind Regards, The Ratchet Shop
Posted 8 months ago
Excellent product fast to arrive
Helpful Report
Posted 8 months ago
Hello There, We are very pleased to hear that you have had a seamless experience purchasing from us and that you are pleased with the parts themselves. If we can be of assistance in the future please do get in touch. Kind Regards, The Ratchet Shop
Posted 8 months ago
top quality chain rackets ! game changer . nothing moves now!
Helpful Report
Posted 8 months ago
Hi There, Thank you for leaving such a positive review. We are really glad to hear that the chains you purchased are living up to our high standard! If we can be of assistance in the future please don't hesitate to get in touch. Kind Regards, The Ratchet Shop
Posted 8 months ago
Great straps great customer service and very fast delivery very happy customer LTR recovery thanks again
Helpful Report
Posted 8 months ago
Hello There, Thanks for leaving such a positive review! We are very pleased to hear that your experience buying from us has been so pleasant. Making the customer happy is something we always focus on so to hear that we have fulfilled this target once more goes a long way. If we can be of more assistance in the future please get in touch. Kind Regards, The Ratchet Shop
Posted 8 months ago
Very good service
Helpful Report
Posted 8 months ago
Hello There, we are very pleased to hear that you are happy with the service that our staff has provided you. If we can do anything to help please get in touch. Kind Regards, The Ratchet Shop
Posted 8 months ago
Great to deal with. Excellent postal service
Helpful Report
Posted 8 months ago
Hello Andrew, thanks for leaving such a positive review! We are very pleased to hear that you are happy both with our customer service as well as your delivery experience. If there is anymore we can do in the future please don't hesitate to get in contact. Kind Regards, The Ratchet Shop
Posted 8 months ago
I would have given a five star rating for the level of customer service had the response promised actually happened, but I put it down to the company being busy and the Covid issue that is facing all suppliers in the country. The product (telescopic ladder) initially was faulty and was replaced with another fairly quickly at no extra cost to me and no need to return the original, so WELL DONE, I am a happy customer. Initially I thought the first dodgy ladder was a measure the the VERY competitive price I had paid, but the replacement was perfect for my use. I will visit this site again should the need arise.
Helpful Report
Posted 8 months ago
Hi there Donald, thanks a bunch for your incredibly expressive review! We are pleased to hear that our staff were able to supply you with a replacement ladder, it's a shame that the first part we sent wasn't up to standard so thanks for being understanding. We are also very pleased to hear that you are happy with the service and that you will be coming back to us if the need arises. If we can be of any more service please get in touch, all the best! Kind Regards, The Ratchet Shop
Posted 8 months ago
really good company to deal with, quick delivery service
Helpful Report
Posted 8 months ago
Hi Chris, thanks for leaving your review! It's great to hear that you are pleased with both our service and your delivery experience. If we can be of assistance in the future please don't hesitate to get in touch. Kind Regards, The Ratchet Shop
Posted 8 months ago
Product was as described and delivery was very good over Christmas period.
Helpful Report
Posted 8 months ago
Hi There Vic, firstly thanks a bunch for leaving your review! We are very happy to hear that you are pleased with the products you received and the delivery itself. We hope you had a great Christmas and if we can help with anything in the future please get in touch. Kind Regards, The Ratchet Shop
Posted 8 months ago
The Ratchet Shop is rated 4.80 based on 2,791 reviews