Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

The Ratchet Shop Reviews

4.8 Rating 3,165 Reviews
97 %
of reviewers recommend The Ratchet Shop
4.8
Based on 3,165 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
95%
Customer Service
Communication Channels
Email
Read The Ratchet Shop Reviews

About The Ratchet Shop:

Online company selling ratchet straps. Round and Webbing Slings. Grade 80 Chain sets made to order. Horizontal and Vertical \lifting Clamps. Winches, Pulleys. Safety Harnesses, Lanyards
Certified

Visit Website

Phone:

01638731608

Email:

ann@theratchetshop.com

Write Your review

I would have liked to have given very good but I had to cancel my order. I ordered from you as I have only just set up my business and got work quicker then I was expecting so the offer of next day delivery was brilliant. The next day I checked on the status of my delivery with DPD and it said it was on its way later that morning I received an email to say it had been delayed and it wouldn't be delivered until Monday. I rang yourselves and the man I spoke to was really nice and he rung DPD to see what the problem was and he rang me back unfortunately I had to request a refund and pay more for the ratchet straps that I needed.
Helpful Report
Posted 11 years ago
The service was quick and on the day they said it would arrive ,all the goods where in order,I would have no problem re ordering anything for your company again.
Helpful Report
Posted 11 years ago
Excellent service, a quick delivery and a good price and quality.
Helpful Report
Posted 11 years ago
Helpful stuff and fast delivery.
Helpful Report
Posted 11 years ago
excellent
Helpful Report
Posted 11 years ago
Very good product just as discribed Shipping very quick Excellent
Helpful Report
Posted 11 years ago
very efficient service Thank you
Helpful Report
Posted 11 years ago
Goods received very quickly, and exactly as I wanted.
Helpful Report
Posted 11 years ago
Excellent service, thank you very much
Helpful Report
Posted 11 years ago
Very easy transaction. A good deal.
Helpful Report
Posted 11 years ago
Item was delivered quicker than the email said also looks very good not used them yet tho.
Helpful Report
Posted 11 years ago
The service was as it said a good all round service.
Helpful Report
Posted 11 years ago
The order was processed and despatched very quickly. The ratchet was well built and works as expected. However they used Hermes for the delivery and they were very slow - 4 Days from Sneterton to Henley-on-Thames.
Helpful Report
Posted 11 years ago
Hi David Sorry to reply a bit late. Many thanks for taking the trouble to submit a review. The Hermes option takes 5 working days and has a less detailed tracking service. DPD who are our usual couriers were happy to integrate with Hermes to offer a cheaper delivery option. We are constantly looking for better postage costs but its proving quite hard to find cheaper alternatives especially as Royal Mail have just put up their prices best regards Ann
Posted 10 years ago
Superb company to deal with. Very friendly and helpful telephone staff and blisteringly quick service. Communication was excellent as was the quality of the items. More than happy to write this A1 review
Helpful Report
Posted 11 years ago
7 Days after ordering, I am still awaiting my order. I'm so glad I paid the extra for next day delivery!! The customer services department are so busy looking into this for me, that they cannot spare the time to answer my messages regarding this. But fair play to them, to save me getting bored whilst waiting for this parcel, they informed me that DPD (Parcel Delivery) had lost my parcel in transit. After waiting in many telephone queues and chasing this up, I find that the parcel was never actually given to DPD, which their tracking information and customer service have confirmed. You almost had me there!
Helpful Report
Posted 11 years ago
Hi Mike Thank you for your review. I am not sure who at DPD has responded to your call but the information you have been given is in fact incorrect and you parcel was lost by them and a claim has been raised. The moment you informed us that you had not received your parcel I called you but with no answer I sent you an email to say these items were now not in stock so we could either refund you in full or send them out on Wednesday this week when they were back in stock. You informed me last week on the 6th March you would not like a refund but these items to be sent out when they came in which is as discussed this Wednesday 11th. I have not heard from you since so I am not aware that I am ignoring you or stringing you along in any way? I have tried again to call you today but there is no answer on the mobile provided. I am sorry you are not happy with the service this has been an unfortunate set of events and 99% of our parcels are delivered on a next day service. I will refund your order in full to your card now. We are sorry that we were not able to fulfill your order for you we try our best and as you can see with our 4.8 out of 5 feedback we almost always get it right. We are sorry that you have experienced a problem with us. Please call me on 01638731608 if you would like to discuss this further. Kind regards Natasha
Posted 11 years ago
Good quality items at very good price delivered very swiftly. Will definitely use again, highly recommended. Thanks
Helpful Report
Posted 11 years ago
PRICES ARE VERY GOOD AND DELIVERY WAS QUICK WOULD USE AGAIN
Helpful Report
Posted 11 years ago
great products at a reasonable price and always quick delivery my first choice
Helpful Report
Posted 11 years ago
I am very pleased with the ratchet straps that I have just received the quality of the ratchets seems particularly good and exceed my expectations.
Helpful Report
Posted 11 years ago
Very prompt & efficient service, & great value for money.
Helpful Report
Posted 11 years ago
The Ratchet Shop is rated 4.8 based on 3,165 reviews